توضیحات آگهی

رطوبت گیر سری DFRA

ظرفیت هوادهی (m3/hr 450˜ ۲۴۰۰۰)
میزان رطوبت گیری (Kg/hr 3˜ ۱۶۱٫۲)

رطوبت گیر چیست؟
رطوبت گیر یکی از تجهیزات تهویه مطبوع می باشد که می تواند به عنوان قسمتی از یک هواساز و یا به عنوان یک دستگاه مجزا مورد استفاده قرار گیرد. رطوبت گیر در فرآیند های صنعتی و یا در استخر های خصوصی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. استخر ها معمولا محیط های مرطوبی هستند که افزایش دمای آب استخر و جکوزی می تواند رطوبت محیط را بیشتر افزایش دهد، به همین دلیل این رطوبت باید از محیط استخراج شود.

در استخر های عمومی و بزرگ با خارج کردن حجمی از هوای استخر و جایگزینی آن با هوای تازه مقداری از رطوبت خارج می شود اما در استخر خصوصی کوچک این کار باعث کاهش دمای فضای استخر و اتلاف گرما به خصوص در فصول سرد سال می شود. رطوبت گیر در این استخر ها می تواند بهترین گزینه باشد و با جذب رطوبت دمای محیط را ثابت نگه می دارد. اما رطوبت گیر ها در صنعت نیز بسیار پرکاربرد می باشد. در بسیاری از پروسه های تولیدی به خصوص مواد غذایی مانند آدامس یا شکلات نیاز به هوای خشک می باشد.

بیش‌تر این رطوبت گیرها، رطوبت، رسوبات و اسید های مواد سرمازا را جذب می‌کنند. رطوبت گیر ها معمولا در مسیر لوله حامل مایع سرمازا و در نزدیکی سوپاپ کنترل جریان ماده سرمازا قرار می‌گیرند. این مواد و وسایل باید حتی الامکان در جای خنک قرار گیرند زیرا گرما می‌تواند باعث جدا شدن مجدد رطوبت از آن ‌ها و مخلوط شدن آن با ماده سرما زا شود. رطوبت گیر حامل مایع سرمازا باید در حالت عمودی سوار شود و ماده سرمازا از پایین به بالای آن جریان یابد. این رطوبت گیر ها تا زمانی که قدرت جذب رطوبت خود را از دست نداده‌اند ، در مدار باقی می‌مانند. پس از پیش آمدن سوختگی سیم پیچ‌ های موتور، معمولا یک واحد رطوبت گیر بزرگ در مسیر لوله برگشت به کمپرسور قرار داده می‌شود.

در این رطوبت گیر ها، جریان مایع سرمازا از بالا به پایین است تا عبور روغن از آن آسان‌تر باشد. رطوبت گیر های لوله برگشت را معمولا پس از پایان نظافت داخلی سیستم، از خط خارج می‌کنند. رطوبت گیر های اشباع شده را نباید با گرم کردن فعال نمود. راندمان یک دستگاه سرد کننده تجارتی تا حد زیادی به نظافت داخلی آن بستگی دارد. فقط روغن و ماده سرمازای تمیز و عاری از رطوبت باید در سیستم جریان داشته باشد. تمام ذرات خارجی و رطوبت آب باید از ماده سرمازا جدا گردیده و یا در محلی که ایجاد مزاحمت و ضرر به دستگاه ننمایند، جمع گردد.

مشخصات رطوبت گیر سری DFRA :
ظرفیت هوادهی (m3 /hr 450˜ ۲۴۰۰۰)
میزان رطوبت گیری (Kg /hr 3˜ ۱۶۱٫۲)
اجزاء اصلی دستگاه رطوبت گیر سری DFRA :
دیسک گردان سیلیکاژل (Desiccant Rotor)
بدنه از جنس گالوانیزه
فن هوای خشک
فن هوای مرطوب
سیستم محرک دیسک گردان
هیتر هوای Reactivation
دمپر های هوا
فیلتر هوا
تابلو برق
رطوبت گیر در استخر های خانگی کوچک :
برای کاهش رطوبت در استخر های سرپوشیده با استفاده از دستگاه هایی که تا 5 لیتر بر ساعت ظرفیت رطوبت گیری آن ها است امکان پذیر می باشد.
استفاده از دستگاه های کاهش رطوبت به صورت فن کویلی که دور تا دور استخر قرار میگرد نیز کاربرد فراوانی داد.
معروف ترین برند دستگاه های رطوبت گیر کالروکس انگلستان می باشد.
همیچین می توانید با استفاده از یک فن ورورد هوای تازه به داخل محیط کاسه استخر، درصد قابل توجهی از رطوبت را کاهش داده و متعاقب آن، کاهش ظرفیت دستگاه رطوبت زن را خواهیم داشت.
الگوی ریزش هوای رطوبت گیری شده باید طوری باشد که به سطوح سرد پاشش داشته باشد. اصولا دیواره های استخر های خانگی جز سطوح سرد می باشد.
مکانیزم رطوبت گیری دستگاه های رطوبت گیر در انواع مختلف خانگی و صنعتی :
هوای مرطوب جمع آوری شده از محیط استخر، پس از عبور دادن از روی اواپراتور یا کویل سرد به منظور فرآیند رطوبت گیری که هم دمای آن کاهش پیدا کرده و هم رطوبت آن گرفته شده است، پس از عبور از یک کویل گرمایشی، هوای خروجی به محیط پیرامون استخر تا درجه حرارت مطلوبی گرم می شود.

تماس با هیوا صنعت
آدرس: تهران، خیابان آیت الله کاشانی، بلوار اباذر، نبش گلستان پنجم غربی، پلاک 74، ساختمان بدر، طبقه 4

تلفن تماس: 49132 (021)
تلفن دفتر فروش: 44951422 (021)

ایمیل: info{at}hivasanat.com

محل تبلیغ شما

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رطوبت گیر سری DFRA شرکت هیوا صنعت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *