HA Samsung Announces New Air Purifiers 4

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا چیست و چه کاربردی دارد؟

آلودگی هوا در ایران به خصوص در شهر های بزرگ تنفس را سخت کرده و دستگاه تصفیه هوا کمک میکند تا بخشی از این آلودگی ها از بین رفته و تنفس راحت تر شود.

بخش عمده ای از آلودگی هوا در ایران توسط وسایل نقلیه مانند خودرو ها تولید می شود که در شهر تهران تا 70 درصد این آلودگی سهم آن ها می باشد، باقی مانده این آلودگی ها نیز نتیجه فعالیت نیروگاه ها، صنایع، و مراکز تجاری، اداری و مسکونی می باشد. آلاینده هایی که نقش به سزایی در آلودگی هوا دارند، عبارتند از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، گاز co2، دی اکسید کربن و غیره، که این آلاینده ها می توانند موجب افزایش عفونت های ریوی شوند. برای تصفیه هوای اماکن مسقف با کاربری خانگی، اداری، بیمارستانی و غیره می توان از دستگاه های تصفیه هوا استفاده کرد. دستگاه تصفیه کننده هوا متناسب با طراحی و ساخت، شامل چند مرحله فیلتر می باشد که قادر به حذف انواع آلاینده ها، بوی بد، ویروس ها و باکتری ها و به طور کلی هرگونه ذرات معلق تا دقت 0.1 میکرون می باشد. استفاده از دستگاه های تصفیه هوای خانگی می تواند تا حدود زیادی ابتلا به بیماری های قلب، عروق، حساسیت های فصلی ناشی از ذرات معلق و گرده درختان و بیماری های تنفسی نظیر آسم و تنگی نفس را کاهش دهد.

دستگاه تصفیه هوای خانگی معمولاً به گونه ای است که برای تصفیه هوای حجم معینی از فضا طراحی و ساخته شده است به عنوان مثال برای تصفیه هوای فضاهایی با زیربنای 20 الی 300 متر مربع با توجه به نوع مدل، اکثر دستگاه های تصفیه هوای خانگی مناسب هستند. در زندگی امروزه با توجه به حجم بالای آلودگی به خصوص در کلانشهر ها، استفاده از دستگاه تصفیه هوا دیگر کالای لوکس نیست و یک نیاز ضروری به شمار می رود.

عملکرد دستگاه تصفیه هوا خانگی صرفاً به از بین بردن گرد و غبار محدود نمی‌شود؛ فضای داخل منزل همواره در معرض میکروب‌های مختلفی قرار دارد که این میکروب‌ها می‌توانند از چربی‌های حاصل از دود غذاها در آشپزخانه، مواد حساسیت‌زا در اثر وجود حیوانات خانگی، انواع قارچ‌ها و… به وجود بیایند. همچنین رطوبت حمام و هوای داخل سرویس بهداشتی می‌توانند منجر به رشد قارچ‌ها و میکروب‌هایی شوند که برای سلامتی انسان مضر است.

تصفیه هوا
دستگاه تصفیه هوا چیست و چه کاربردی دارد؟

 تصفیه هوا انواع مختلفی دارد:

  • دستگاه تصفیه هوای رومیزی: با وزن سبک در ابعاد کوچک و متوسط ارائه می شوند و به همین دلیل مناسب استفاده در محیط هایی با متراژ کم همچون اتاق خواب ها می باشند.دستگاه تصفیه کننده هوا رومیزی معمولاً دارای 3 مرحله فیلتراسون است.
  • دستگاه تصفیه هوای ایستاده: سایز بزرگتری نسبت به نوع رومیزی دارند، در این دستگاه ها ممکن است از تعداد مراحل بیشتری فیلتراسیون استفاده شود.
  • دستگاه های تصفیه هوای همراه: دارای قابلیت حمل بر روی گردن می باشند و وزن آن ها بسیار سبک است. این دستگاه ها توسط فرآیند جذب یون ها عمل تصفیه هوا را انجام می دهند. دستگاه تصفیه کننده هوای همراه، مناسب برای استفاده افرادی است که در هوای آلوده مجبور به بیرون رفتن از منزل می باشند.
  • دستگاه تصفیه هوای اتومبیل: برای فعالیت دستگاه تصفیه کننده هوا کافی است، آن را به فندک ماشین وصل کنید و یا در مواردی امکان استفاده از باطری قلمی هم در آن تعبیه شده است. دستگاه تصفیه کننده هوای اتومبیل، نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب و یا حرارت قرار گیرد.

نکات قابل توجه در مورد تصفیه هوا:

۱. دستگاه‌ تصفیه‌ی هوا در صورت باز بودن در و پنجره، تأثیر چندانی نخواهد داشت.

۲. سیاست یکی برای همه در این مورد جواب نمی‌دهد. یعنی یک دستگاه قابل‌ حمل تنها از پس یک اتاق برمی‌آید نه کل خانه.

۳. به‌منظور کاهش هزینه‌ی مصرف برق، به‌دنبال دستگاهی با گزینه‌های ذخیره‌ی انرژی و رتبه‌ی عالی در برچسب انرژی باشید.

۴. در خصوص داشتن گارانتی، خدمات پس از فروش و سهولت تعویض فیلترها اطمینان حاصل کنید.

۵. دستگاه‌ تصفیه‌ی هوا باید همیشه روشن باشد تا بازدهی مطلوبی ارائه دهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *