آبگرمکن دیواری

تنظیم شمعک آبگرمکن دیواری

تنظیم شمعک آبگرمکن دیواری

بسیاری از آبگرمکن‌ های گازی در قسمت‌های پایین‌تر دیواره‌شان پیچی دارند که با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی دما را تنظیم کنید و احتیاج به هیچ ابزار دیگری هم ندارد.

بااین‌حال، خیلی از آب‌گرم‌کن‌های تانک‌دار جدید (چه برقی و چه گازی) کمی پیچیده‌تر هستند، هرچند کارکردن با آن‌ها نیز آسان است و تنها چنددقیقه‌ای وقت می‌برد.

تنظیم شعله آبگرمکن و انتخاب دمای مناسب برای آب‌گرم‌کن فقط برای راحتی نیست. دمای مناسب آب‌گرم‌کن به‌معنای حفظ پول و حفاظت از پوست‌تان نیز هست. هیچ‌کس دوست ندارد زیر دوش آب یخ برود. بدتر از آن سوختن زیر آب داغ است.

دامنه‌ دمای صحیح

به دلایل خاصی، باید دمای آبگرمکن دیواری را در یک دامنه‌ی خاص نگه داشت. اگر آبگرمکن دیواری روی دمای پایین تنظیم شود، نه‌تنها آب داغ‌تان ولرم می‌شود (تازه، در بهترین حالت)، که باکتری‌ها هم اجازه‌ی رشد پیدا می‌کنند و باعث بیماری‌هایی مثل بیماری لژیونر می‌شوند.

می‌توان با تنظیم آبگرمکن دیواری و گذاشتن دمای آن روی مقداری که باکتری لژیونلا نتواند رشد کند از این اتفاق جلوگیری کرد. توصیه‌ی سازمان OSHA این است که دمای آبگرم‌کن حداقل روی ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار بگیرد تا احتمال رشد باکتری لژیونلا و دیگر میکروارگانیسم‌ها به حداقل برسد.

ممکن است دل‌تان بخواهد دمای آب را بالا بکشید، اما آب زیادی داغ بالقوه خطرناک است، به‌خصوص اگر در خانه کودک داشته باشید. اگر آب با دمای ۶۶ درجه‌ی سانتی‌گراد دو ثانیه روی پوست بریزد، بدن دچار سوختگی درجه‌ی ۳ می‌شود.

توصیه‌ی کمیسیون امنیت محصولات مصرفی ( CPSC ) این است که دمای آب را روی بیش از ۴۹ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم نکنید تا هیچ‌وقت دچار سوختگی پوست نشوید. نیاز به گفتن نیست که با تنظیم دمای آب‌گرم‌کن روی درجات بالاتر، هزینه‌ی قبض گازتان هم بیشتر می‌آید.

بدیهی است که هر خانه‌ای با خانه‌ی دیگر فرق دارد. هرچقدر فاصله‌ی شیر آب از آبگرمکن دیواری بیشتر باشد، گرمای بیشتری در مسیر رسیدن به شیر در لوله‌ها از دست می‌رود، به‌خصوص اگر لوله‌ها عایق نباشند. این یعنی که وقتی در شیر آب دمای ۴۹ درجه می‌خواهید،

مجبورید آب‌گرم‌کن دیواری را روی دمای بالاتری تنظیم کنید. ببینید چه دمایی برای خانه و خانواده‌‌تان مناسب‌تر است و نظر خودتان را اعمال کنید. عاقلانه این است که بین دمای ۴۹ تا ۶۰ بمانید. دما را کم‌وزیاد کنید، بعد ببینید مناسب حال‌تان هست یا نه، و این کار را ادامه دهید تا به دمای مناسب برای خودتان و خانه و آب‌گرم‌کن برسید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *