یخ زدن پکیج

یخ زدن پکیج دیواری و دلایل آن

یخ زدن پکیج دیواری

معمولاً پکیج در بیرون از خانه و در محل هایی مثل تراس، بالکن و یا هر فضای دیگری که خارج از ساختمان است، نصب می شود. زمانی که زمستان هوا سرد می شود، باعث می شود که لوله ها داخل پکیج یخ بزنند که این موضوع بیشتر در زمان هایی که ساکنان به مسافرت می روند پیش می آید.

وقتی دستگاه در حال کار کردن است، یخ نمی زند. اما زمانی که به مدت طولانی نیستیم لوله های دستگاه شروع به یخ زدن می کنند.

زمانی که آب موجود در سیستم پکیج یخ می زند حجم آن افزایش یافته و باعث ترکیدن پمپ، مبدل و یا دیگر قطعات اصلی می شود. یخ زدن آب موجود در لوله های سیستم پکیج باعث آسیب به کل سیستم و تحمیل خسارات مالی فراوانی می شود. بنابراین توصیه می شود مخصوصا در مناطقی که زمستان های سرد با دمای زیر صفر دارند سیستم پکیج در زمستان به هیچ عنوان خاموش نشود.

راه های جلوگیری از یخ زدن پکیج دیواری

  • اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که قبل از خروج از منزل شیر اصلی گاز را قطع می کنید یکی از ساده ترین راهکار ها برای جلوگیری از منجمد شدن پکیج شما این است که تمام آب موجود در لوله ها و سیستم شوفاژ را تخلیه کنید، در این صورت در سیستم گرمایشی منزل شما آبی وجود نخواهد داشت و در نتیجه در هنگام برگشت به منزل با مشکل یخ زدگی پکیج دیواری مواجه نخواهید شد.

 

  • اگر قصد خروج از منزل به مدت طولانی را دارید برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری واحد مسکونی خود می توانید به راحتی با بستن شیر آب سرد ورودی و باز کردن شیر آب گرم توالت که معمولا پایین ترین شیر در منزل است اقدام به تخلیه آب موجود در سیستم کنید. در این حالت زمانی که عقربه فشار پکیج روی صفر قرار بگیرد تمامی آب تخلیه شده است و شما می توانید با خیال راحت منزل را ترک کنید.

 

  • در اغلب پکیج های مدل جدید یک سیستم پیش فرض اتوماتیک برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج دیواری وجود دارد که کارکرد آن بسیار ساده است. برای استفاده از این روش فقط کافی است که دفترچه راهنمای پکیج خود را مطالعه کنید. به طور کلی روش کار بدین صورت است که برق پکیج وصل باشد، شیر گاز ورودی باز باشد و یکی از رادیاتورهای واحد مسکونی نیز باز باشد. حال تنها کافی است دقت کنید که دمای پکیج را روی کمترین حالت قرار دهید تا پکیج در فواصل زمانی منظم به صورت اتوماتیک پمپ را وصل و شعله را روشن کند.

چگونه مشکل یخ زدگی پکیج را رفع کنیم؟

یخ زدن پکیج و رفع آن حساس بوده و باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

ابتدا باید پس از لمس کردن و چک کردن لوله ها آن دسته از لوله هایی که یخ زده هستند را پیدا کنید. در مرحله بعدی بهتر است بررسی کنید که لوله های یخ زده دچار شکستگی یا سوراخ شدگی نشده باشند.

اگر متوجه شدید که لوله ها شکاف دارند باید از تعمیرکار حرفه ای درخواست تعمیر پکیج یخ زده خود را نمایید.

با استفاده از سشوار و آب گرم می توانید یخ روی لوله ها را ذوب نمایید. در این مرحله باید تا حد امکان برای یخ زدایی از سشوار استفاده نمایید. در صورت استفاده کردن از آب گرم برای یخ زدگی سیستم پکیج نهایت دقت را باید داشته باشید تا آب گرم روی قطعات برقی پکیج ریخته نشود.

در مرحله بعدی رفع یخ زدن پکیج دیواری باید شیر پرکن پکیج را باز نمایید تا پس از باز شدن شیر آب درون لوله ها به جریان بیفتد. در این صورت می‌توانید با دقت بیشتر این شکاف لوله ها را چک نمایید.

در صورتی که هیچ یک از بخش‌های پکیج نشتی نداشته باشد می ‌توانید فشار پکیج را روی یک و نیم تنظیم نمایید و سپس پکیج تان را روشن کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *