رادیاتور آلومینیومی

رادیاتور آلومینیومی یا رادیاتور فولادی؟

رادیاتور آلومینیومی یا رادیاتور فولادی؟

 

رادیاتور آلومینیومی و رادیاتور فولادی تفاوت های زیادی باهم دارند که دانستن آنها به شما در انتخاب بهتر آنها برای خرید کمک می کند.
در سیستم های گرمایشی توسط پکیج دیواری استفاده از رادیاتور آلومینیومی مناسب نمیباشد زیرا آلومینیوم و مس مبدل پکیج با یکدیگر واکنش نشان داده و اب را به دو مولکول اکسیژن و هیدروژن تجزیه می کنند.
اکسیژن در سمت مبدل و هیدروژن در رادیاتور انباشته شده و باعث هوا گرفتن مکرر تجهیزات خواهد شد. در سیستم گرمایشی با پکیج بهتر است از رادیاتور های فولادی استفاده شود.

مقایسه میزان گرم کنندگی رادیاتورهای فولادی و آلومنیومی

فولاد یک فلز با رسانایی و انتقال حرارت هدایت بالا و کارآمد است. به این معنا که حرارت از طریق آن به راحتی انتقال پیدا می کند.

به زیان دیگر رادیاتور ساخته شده از فولاد گرما را به سادگی منتقل می‌کند و اثری مانند کوره دارد، که پس از خاموش کردن گرم کننده مرکزی برای مدت طولانی اتاق گرم باقی می‌ماند.این امر علاوه بر بهره وری خوب، از نظر هزینه نیز مفید است.

در مقابل رادیاتور های فولادی، رادیاتورهای آلومینیومی بیش از حد رسانای حرارتی هستند که به آن‌ها سوپر کنداکتور نیز می گویند.

رادیاتورهای آلومینیومی به سرعت به تغییرات ایجاد شده در تنظیمات سیستم گرمایشی واکنش نشان داده و برای سطح آسایش حرارتی خانه و ساختمان کنترل بهینه‌ و مطلوبی را ارائه می‌کند.

اما به همان میزان که رادیاتور آلومینیومی به سرعت گرم می‌شود و دمای آن بالا می‌رود پس از قطع سیستم گرمایش، دمای آن به سرعت کم شده و خنک می‌شود.

کیفیت رادیاتور آلومینیومی و رادیاتور فولادی

فولاد فلزی با کیفیت بالا و بسیار بادوام است و در طول زمان زنگ نمی‌زند. اما این امر در صورتی است که رادیاتور موردنظر از فولاد درجه بالا و با گرید بالا تهیه شده باشد.

فولاد ضد زنگ از نظر گرما عملکردی شبیه فولاد نرم دارد، هرچند که کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهد و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد و دلیل آن عدم زنگ زدگی این نوع از فولاد است. با این حال تمامی این مزایا، هزینه نیز به دنبال خواهند داشت.

رادیاتورهای چدنی دوام بسیار بالایی دارند و اثر مقاومتی و طول عمر بالایی دارند، اما این امر در مورد رادیاتورهای آلومینیومی صادق نیست.آلومینیوم فلزی غیر خورنده و ضد زنگ است و در نتیجه ممکن است تا سال‌ها بدون آسیب باقی بماند.

با این وجود،با فلز آلومینیوم باید با ملاحظه بیشتری برخورد کرد، به این منظور که باید مراقب آسیب خوردگی، لپ پریدگی و همچنین فرورفتگی آن بود.

جهت اطلاعات بیشتر و خرید رادیاتور های آلومینیومی یا رادیاتورهای فولادی با ما در ایخرید در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *